Bu Blogda Ara

20 Ağustos 2013 Salı

Kubat - "İyi Olacaksın"


(3 Temmuz 2013 tarihinde Milliyet Sanat dergisi internet sitesinde yayımlanmıştır.)

Avrupa’da yaşayan Türklerin üçüncü kuşağından yetişmiş çok sayıda müzisyen Türk müzik piyasasına ‘90’lar ve sonrasında giriş yaptı. Kırık Türkçeleri kadar hem köklerinden, hem de içinde büyüdükleri kültürden etkilenmiş ‘sentez’ müzikleri ile de dikkat çektiler ve kalıcı oldular. Belçika doğumlu Kubat da bunlardan biriydi. İlk albümünü 1995 yılında yayımlayan Kubat, türkülere getirdiği farklı yorum ve yüksek şarkıcılık performansı ile dikkat çekti ve o günden bugüne son derece tutarlı bir çizgide, hep iyi albümlere imza attı.


Kubat’ın yeni albümü “İyi Olacaksın”, geçtiğimiz günlerde GNL etiketiyle yayımlandı ve Kubat herkesi şaşırtarak bu defa pop şarkılarla karşımıza çıktı. Evet, önceki albümlerinde de zaman zaman pop şarkıları söylemişliği vardı ama genellikle halk müziği kalıplarının dışarı çıkmadan… Bu defa ise halk müziğinden tamamen uzakta, nice pop kategorisinde saydığımız albümden bile daha pop bir Kubat var karşımızda. 2013’ün ilk yarısında yayımlanmış en iyi pop albümlerinden birinin Kubat’a ait olması tek başına bir sürpriz belki ama bu başarının sırrı sadece bu sürprizde saklı değil.

Her şeyden önce Kubat bu albümde söylediği şarkıların ruhuna nüfuz etmiş, duygusuna ermiş, dört dörtlük bir yorumcu olarak göz kamaştırıyor. O kocaman sesini asla abartmadan, kulağımıza/gözümüze sokmadan, şarkıları ezmeden, hırpalamadan, son derece dengeli bir biçimde ve hem teknik hem de artistik anlamda kusursuz bir performansla seslendiriyor. “Güçlü sesli” şarkıcılarımızın Kubat’tan öğreneceği çok şey var.


Yanı sıra çok da iyi bir repertuvar derlenmiş bu albümde. 10 şarkının 3’ü tanıdık. Biri bir Fikret Kızılok klasiği “Fark Etmeden”, biri Hümeyra’nın Âşık Veysel’den bestelediği “Derdimi Dökersem”,  bir diğeri ise Fikret Şeneş - Ajda Pekkan işbirliğinin en güzel şarkılarından biri olan “Dile Kolay”. “Dile Kolay”da şarkı sözlerinin ufak tefek yer değişikliklerini görmezden gelirsek -ki ben böylesi ezber edilmiş şarkılarda bu değişiklikleri hoş göremeyenlerdenim- her üç şarkının da Kubat’a çok yakıştığını söyleyebiliriz.

Aysel Gürel’den geriye kalan büyük ve kıymetli mirasın bestelenmemiş şarkı sözlerinden biri olan “Ödendi Günahın”, Febyo Taşel’in bestesiyle albümün en iyi şarkılarından birine dönüşmüş. Bülent Yetiş’in söz ve müziğini yazdığı “Sararmış Fotoğraflar” ilk dinleyişte kulağa yerleşiyor. Albüme adını veren “İyi Olacaksın” da benim favorilerim arasında.


Albümün prodüktörü de olan ve bütün düzenlemeleri yapan Febyo Taşel’in söz ve müziğine imza attığı “Aşkla Kaçakken” ve “Yıldızlar Şehri”, belki de bir dinleyici ön yargısıyla, ister istemez tipik birer Funda Arar şarkısı gibi geliyor kulağa. Albümün açılışında yer alan ve yabancı bir şarkıdan Febyo Taşel tarafından Türkçeye adapte edilen “Aşkınla Sen” nefis bir tango. Sunay Akın’ın şiirinden Zülfü Livaneli’nin bestelediği “Alacak” ise bütün içerisinde farklı bir yerde duruyor ve bugüne dek alışageldiğimiz Kubat tarzına, tam da albümün sonunda yürek burkan bir selam gönderiyor.           



Mehmet Turgut imzalı fotoğraflar ve Berkcan Okar imzalı kartonet tasarımı, albümün ağırbaşlı ve zarif çizgisini bütünlüyor. Albümde çalan müzisyenler arasında Erdem Sökmen, Eylem Pelit, Volkan Öktem, Serhan Yasdıman ve Özer Arkun gibi usta müzisyenleri görmek, kulak okşayan yüksek müzikal değerin sebebini açıklamaya yetiyor. Fuat Güner, Funda Arar ve Pelin Yılmaz gibi isimleri vokallerde görmek de öyle. Başından sonuna akustik kayıtlar ve Çağlar Türkmen’in kusursuz “mastering”i (son dokunuşu) ise albümün değerini yükselten diğer unsurlar.      

TEMMUZ 2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder