Bu Blogda Ara

27 Mayıs 2014 Salı

Yeşim Salkım - "Duymayan Kalmasın"


1994 yılında piyasaya çıkan ilk albümü “Hiç Keyfim Yok”tan bu yana on albüm, bir oyun müzikleri albümü  ve dört de tekli yayımladı Yeşim Salkım. Dönemdaşlarıyla kıyaslandığıyla bu sayı hiç de az değil. Bu durum çalışkanlıkla birlikte bir parça da çabuk sevmek ve çabuk vazgeçmekle de ilgili gibi geliyor bana. Neredeyse her albümde başka isimlerle, başka ekiplerle çalıştı ve başka şeyler denedi Yeşim Salkım.


Ona parlak bir çıkış sağlayan ilk albümü (“Ben Yoldan Gönüllü Çıktım”ları, “Son Sigara”ları filan) bir kenara koyarsak, bugüne dek yaptığı işler arasında adıyla özdeşleşen “Deli Mavi” şarkısının ve 1997 çıkışlı “Yoktan Geliyorum” albümünün ayrı bir yeri vardır. Söz konusu albüm, özellikle de albüme adını veren şarkıyla Türk popunun ‘90’lı yıllarının en iyi ekip çalışmalarından biridir. “Deli Mavi”nin artık bir klasik olduğu ise herkesin malumu… Bir de bunların yanına ben kendi adıma “Sen Nasılsan Öyleyim” albümünü koyabilirim. Konsept bir albümdür, farklı bir kulvardadır ve tam da bu sebepten ayrıcalıklıdır bence. Yeri gelmişken itiraf etmeliyim ki söz ve müziği bana ait “Yuvarlanan Taşlar” bile, kendi şarkım olmasına rağmen, düzenlemesini sevmemem nedeniyle benim için en iyi Yeşim Salkım şarkıları arasında değildir.


Salkım, geçtiğimiz günlerde Yeşil Müzik ve Eğlence Fabrikası ortaklığıyla dijital platformlarda yayımlanan yeni şarkısı ile bir kez daha kendi geçmişine selam gönderiyor. “Vefa Borcu” albümünde çocukken babasının sesinden dinlediği alaturka şarkıları, “Sen Nasılsan Öyleyim” albümünde ise aile köklerinin dayandığı Balkan topraklarının şarkılarını seslendiren Yeşim Salkım, bu kez de babasının elli yıl kadar önce popüler olmuş bir şarkısını yeniden söylemiş. “Duymayan Kalmasın” ilk kez Dursun Salkım tarafından plak yapılmış, bu plak yayımlandığı dönemde altın plak ödülü alacak kadar çok satılmış ve Dursun Salkım’ın kariyerindeki sayılı pop şarkıdan biri olarak müzik tarihine geçmişti.


Orijinali Yunanca bir şarkı olan ve Türkçe sözleri Selahattin Sarıkaya tarafından yazılan “Duymayan Kalmasın”ın bu yeni düzenlemesi Tolga Kılıç tarafından yapılmış. Zaten yeterince eğlenceli ve fıkır fıkır bir şarkı iken, yeni düzenleme bunu daha da hissettirir olmuş. Yeşim Salkım’ın sesi ve şarkıyı söyleme biçimi ise bana ilk albümündeki Yeşim Salkım’ı çağrıştırdı (belki “duble” vokal kullanıldığı içindir, bilemiyorum.)

NİSAN 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder