Bu Blogda Ara

18 Ağustos 2014 Pazartesi

Yonca Lodi - "12 Ay"

(7 Temmuz 2014 tarihinde Milliyet Sanat dergisi internet sitesinde yayımlanmıştır.)


2010 çıkışlı dördüncü albümü “Milat”tan sonra 2011’de “Tenden Tene” şarkısının “remix” versiyonunu, 2012’de “Ton Farkı”, 2013’de ise “Edebiyat” teklilerini yayımlayan Yonca Lodi, kariyerinin beşinci albümüyle tekrar karşımızda. “12 Ay” adı verilmiş yeni Yonca Lodi albümü, geçtiğimiz aylarda TMC etiketiyle yayımlandı.


Albümde on şarkı var. Bunlardan ikisi daha önce tekli formatında, sadece dijital platformlarda yayımlanan “Ton Farkı” ve “Edebiyat”. Kalan sekizi ise sıfır kilometre şarkılar. Yonca Lodi geçtiğimiz yıl Murat Yeter’in ilk albümünde konuk olarak yer almış ve “Deli Efe”, adlı şarkıyı seslendirmişti. Bu albümün müzik direktörlüğünü, süpervizörlüğünü ve sekiz yeni şarkının aranjörlüğünü de Murat Yeter yapmış.

Öncelikle söylemem lazım… Yonca Lodi’nin “12 Ay”ı, Sıla’nın “Yeni Ay”ın bir süre sonra piyasaya çıktı ve Lodi’nin, Sıla’dan esinlendiği gibi saçma bir şey yazılıp çizildi sosyal medyada. “12 Ay”daki “ay” kelimesi ile “Yeni Ay”daki “ay” kelimesinin manalarını aynı sananlara selam etmek isterim geç de olsa.

Gelelim albümdeki şarkılara…


Albümün en iddialı şarkısı hiç kuşkusuz “12 Ay”. Yonca Lodi için biçilmiş kaftan bir şarkı her şeyden önce. Hakkı Yalçın’ın yazdığı sözler çok şairane, Murat Güneş’in bestesi ise bu şiirli şarkı sözünün hakkını kelimesi kelimesine veriyor. Albümdeki ikinci favorim ise daha az ticari bir şarkı olmasına karşın, “Haketmemişim” (kartonette böyle yazıyor ama tabi ki doğrusu “Hak Etmemişim” olmalı.) Söz ve müziği Sibel Algan’a ait bu şarkı, incelikli sözleri, standart üstü melodik yapısı ve “bossa nova” yürüyüşüyle hem kulağa, hem kalbe yumuşacık ve sıcacık dokunan nefis bir şarkı. Bana bir parça Zuhal Olcay’ın “Küçük Bir Öykü Bu” albümünden kaçıp gelmiş hissi verdi ki bu zamanda böylesi şarkılarla pek sık karşılaşmıyoruz artık. Sibel Algan sağlam bir şarkı yazarı olarak bu aralar takip edilmesi gerekenlerin başında geliyor, bunu da ilave etmeliyim.


Söz ve müziği Yonca Lodi’ye ait “Kayıp Joker”, Murat Yeter’in albümünde seslendirdiği şarkıda Sirel olarak tanıdığımız Canan Sirel Günçer’in söz ve müziğini yazdığı “Hain” ve Türk popuna “Haram Geceler”, “Böyle Ayrılık Olmaz”, “Yolcu Yolunda Gerek” gibi unutulmaz “hit”ler armağan etmiş Adnan Ergil’den “Hüzün”, Yonca Lodi’nin sesine de, tarzına da yakışan, iyi şarkılar olarak albüme değer katıyor. “Hain”in nakaratındaki “Offf” kısmında “İstanbul İstanbul Olalı”ya şöyle bir uğrayıp geçiyoruz, onu da söylemeden edemeyeceğim.


Söz ve müziği Aysuda Ülkü Zeren’e ait “Niye Çağırdın Beni İstanbul”, bütün Zeren şarkıları gibi yine alaturka temalardan beslenen, efkârlı, dokunaklı bir şarkı. Ben kendi adıma bu şarkıyı Boğaz kıyılarında yürürken dinleyip içlenmek için önümüzdeki sonbaharı bekleyeceğim ama uzun yaz gecelerinin demini koyultmaya da birebir gelebilir. Albümdeki iki hareketli şarkının ikisi de Reşit Gözdamla imzası taşıyan. Gözdamla’nın sözlerini Kadir Aktürk’le ortak yazdığı “İki Yabancı” ve sözleri Özlem Argun “Hazine” adlı besteleri, albümün bütünü içerisinde daha orta karar duruyor. Aslına bakılırsa albümün bir “hit” potansiyeli yüksek hareketli şarkıya da ihtiyacı varmış gibi.


Söz, müzik ve düzenlemesi Ender Çabuker imzalı olan ve çok katmanlı melodik yapısı nedeniyle kulaklara kolayca yerleşmediğini düşündüğüm “Edebiyat” ve de Soner Sarıkabadayı - Yonca Lodi kimyasının pek de tutmadığını gösteren “Ton Farkı” albümün kapanışını yapan şarkılar. 

Tüm zamanların en iyi Yonca Lodi albüm kapağı ve kartonetinde ise fotoğraflarda Murat Sargın, grafik tasarımda ise Özlem Semiz imzası var.       

TEMMUZ 2014   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder