Bu Blogda Ara

22 Ekim 2014 Çarşamba

Metin Arolat - "Karavan"


Metin Arolat en son 2010 yılında “Çok Daha Ötesi” adını taşıyan bir albüm yayımlamıştı ve bu onun dördüncü albümüydü. Geçtiğimiz günlerde ise iki şarkı ve dört farklı versiyondan oluşan yeni teklisi “Karavan”, Poll Production etiketiyle müzik market rafları ve dijital platformlardaki yerini aldı.


Sanırım kendisi de kabul eder ki, Arolat öyle kadife pürüzsüzlüğünde ve dahi dört oktavlık sesi olan bir şarkıcı değil. Aslına bakarsanız şarkıcı da değil. Ama müziği seviyor, bu uğurda ciddi bir emek harcıyor, samimi işler yapıyor ve bu da dinleyiciye bir şekilde geçiyor. Bir de asıl işi olan reklam filmi yönetmenliğinin avantajlarını çok iyi kullanarak averaj kazanıyor. Mesela bugün bile Metin Arolat denilince ilk aklımıza gelen Merve İldeniz, yoğurt, yeşil elmalar ve cam göbeği mavisi denizse (yani Arolat’ın on yıl önce çektiği “Dert Değil“ şarkısının klibiyse) bu durum, pop denen şeyin yüzde ellisinin, hatta bazen daha da büyük yüzdesinin görsel illüzyon olduğu gerçeğinin bir ispatıdır.


“Karavan” teklisine adını veren şarkı Alper Narman ve Onur Özdemir tarafından yazılmış. Şarkının düzenlemesini ise Volga Tamöz yapmış. Teklideki diğer şarkı ise “Vay Vay Vayyy” adını taşıyor. Sözleri Metin Arolat tarafından yazılan bu şarkının bestesi Lübnanlı besteci ve şarkıcı Nicolas Saade Nakhle’a ait. Düzenleme yine Volga Tamöz imzası taşıyor. Teklide her iki şarkının birer “Slow”, birer de “Eller Havaya” versiyonları var ki “Eller Havaya” versiyonlarına aranjör olarak Volga Tamöz’le birlikte Burak Buluç da imza atmış.


“Karavan”, ritim ve melodi itibarıyla Ege kıyılarından, “Vay Vay Vayyy” ise Doğu Akdeniz sularından ses veriyor. Yani ikisi de kulağımızın kolay kavrayacağı, kanımızın kolay kaynayacağı şarkılar. Öyle ki her iki şarkının “slow” versiyonunun da pek “slow” olduğu söylenemez. Çünkü bu versiyonlarda da kıvrak ritimlerden kaçınılmamış. Hatta bence bu versiyonlara “slow” yerine “oryantal” dense de olurmuş.

“Karavan” ve “Vay Vay Vayyy” belki büyük birer “hit” olmayacak ama Metin Arolat’ın şarkıcılık kariyerinde sesine ve tarzına yakışan, doğru yerde duran şarkılar olarak hatırlanacaktır muhtemelen.


“Karavan”ı yine görsel estetiği yüksek bir kliple taçlandırdı Arolat. Cem Talu’nun fotoğrafları ve Titrifikir’in kartonet tasarımı da olabildiğince iyi. Bu arada Metin Arolat’ın benim “Metin Arolat pozu” diye adlandırdığım bir alâmet-i farikası var. Arolat bir yandan nedenini bilmediğimiz bir neşe içerisinde gülmektedir ama bu bir yandan da yine bilmediğimiz bir nedenle bir eliyle yüzünü kapamıştır. “Bknz: İlk albüm “Ayrılık Olmaz” ve “Lütfen Yaz Gelsin” teklisinin kapak fotoğrafları. Bu teklide ise CD üzerinde ve kartonetin CD arkasında aynı pozun tekrarı var. İyi ki de var zira bu pozun olmadığı Arolat albümleri bence biraz eksiktir.

AĞUSTOS 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder