Bu Blogda Ara

9 Aralık 2017 Cumartesi

Özgün - "Gelmiyor musun?"


(23 Mart 2017 tarihinde www.hayatmuzik.com 'da yayımlanmıştır.)

Her yeni şarkısını “en kötü ihtimalle ortalamanın üzerindedir” diyerek dinlediğim isimlerden biridir Özgün. Pop müzikte bu algıyı yaratmak (hele ki benim gibi müşkülpesent bir dinleyicide) pek öyle kolay değildir. İsminizin (ya da markanızın) garantör olması. Eskiden, her geçen gün yeni bir albüm çıktığı zamanlarda, şarkıcının ismini tanımıyorsam, albümü yayımlayan firmanın markası referans olurdu satın alıp almama kararıma. Bazı firmalar hiç yanıltmazdı sahiden. Ve elbette bazı şarkıcılar. Şimdi bu güven endeksi, dönemin şartları gereği sadece şarkıcılara indirgendi.


Neden Özgün’ü bu kategoride görüyorum? Çünkü o da birçok meslektaşı gibi epeydir bir albüm yapmıyor ve teklilerle ilerliyor. Ama her defasında en azından kendi kulvarında kalburüstü sayılabilecek işler yapıyor, kendi çizgisi içinde ufak yenilikler denemekten de kaçınmadan istikrarını koruyor.

Özgün’ün yeni teklisi “Gelmiyor musun?”, geçtiğimiz günlerde Avrupa Müzik etiketiyle yayımlandı. Özgün bu defa yine yeni bir şey denemiş ve daha önce hiç çalışmadığı bir ekipten, Gözde Ançel ve Buray’dan bir şarkı almış.


Şimdilerde herkes bu ikilinin peşinden koşuyor, biliyorsunuz. Gelin görün ki Özgün ve Buray’ın bir ortak paydası var. Şayet pop müzikte Kenan Doğulu ekolü diye bir şey varsa, ikisinin de o ekolden ilham aldığını söyleyebilmek mümkün. Buradan bakınca da bir Buray ve Gözde Ançel imzalı şarkının Özgün’ün sesinde doğru tınlayacağını daha şarkıyı dinlemeden tahmin etmek de öyle.   

Nitekim şarkıyı dinleyince de bunu görüyorsunuz. Neredeyse bütün Buray ve Gözde Ançel şarkıları gibi bu şarkı da hem sözü hem de müziğiyle hedef kitlesini yakalayabilecek her şeye sahip. Her şeyden önce melodisinde bu coğrafyadan izler taşıyor, naif ve romantik sözleriyle de duyarlılıklarımızı dürtmeyi beceriyor.


Şarkının Bahadır Tanrıvermiş tarafından yapılmış düzenlemesine, özellikle de ritim kompozisyona dikkat çekmek isterim. Günümüz popüler müzik piyasasında ritmi bu denli tok ve doyurucu, yani aslında tam da olması gerektiği gibi kullanan (elektronik “kick” kullanmaktan öte) çok az aranjör var. Hele ki bu tarz orta tempo şarkıların neredeyse bir standardı var iken ve kimse kolay kolay onun dışına çıkmıyor iken.

MART 2017 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder